Är du rädd?

Detta kommer ifrån en otroligt bra bok som heter: Rum för dig av Lisa Fabre. Hon är som en guru för mig och denna boken är min bibel. Den hjälpte mig genom en lång och mycket jobbig period i mitt liv. Alla bör läsa den enligt mig! Klicka här för att köpa boken.

"Det är skillnad på självägd kärlek och rädd kärlek. Självägd är kärleken om du kan ge av den utan att efteråt drabbas av en tomhetskänsla. Du upplever att den i själva verket ökar när du ger av den och att du aldrig kan förlora den. En god vän sa en gång att orden "jag älskar dig" så ofta blir till en fråga istället för att vara en gåva. Om det bara finns rädsla bakom vår kärlek och vi är beroende av den andres gensvar, kan den inte göra oss starka. Rädd blir kärleken om du inte älskar dig själv först och främst, utan är beroende av andra människors kärlek för att kunna acceptera dig själv. Du behöver älska dig själv för att kunna ge kärlek till någon annan. Om du älskar dig själv kommer du alltid att känna dig trygg. Du kommer inte att i första hand oroa dig över hur den andre personen tar emot din kärlek eller besvarar den, utan vara stolt och glad över att du känner som du gör." (Lisa Fabre - Rum för dig)




På bilden: Lisa Fabre 
(bilden hittades via google.se)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0